,,Zakup i dostawa środków czystości” dla Wojewódzkiego Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży

12/03/2025

 Łomża, dn. 12.03.2025 r.

EA.261.3.2025

Zaproszenie do składania ofert

Wojewódzki Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży zaprasza
do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o wartości niższej niż 130 000,00 zł netto na zadanie pn.: ,,zakup i dostawa środków czystości” dla Wojewódzkiego Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnieńzwanego w dalszej części WOPiTU.

  1. Zamawiający

Wojewódzki Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień

ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1, 18-400 Łomża

NIP: 718-16-38-364
REGON: 450199332

e-mail: sekretariat@wopitu.pl

  • Opis przedmiotu zamówienia
  • Przedmiotem zamówienia jest ,,zakup i dostawa środków czystości” dla WOPiTU przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1, 18-400 Łomża.
  • Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w Załączniku nr 2 do zapytania ofertowego – formularz asortymentowo-cenowy oraz w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, stanowiących Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
  • W przypadku użycia w zapytaniu ofertowym lub załącznikach odniesień do norm europejskich, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację powinien założyć, że każdemu odniesieniu, użytemu w dokumentacji towarzyszy wyraz „lub równoważne”. W przypadku, gdy w zapytaniu ofertowym lub załącznikach zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne na wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie do wykazania równoważności Użycie w zapytaniu ofertowym lub załącznikach etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety potwierdzającej, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego. Użycie w zapytaniu ofertowym lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę, jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją.
  • Sposób przygotowania oferty i warunki świadczenia przedmiotu zamówienia
  1. Oferta powinna zawierać co najmniej: nazwę i adres Oferenta, cenę brutto, do oferty należy załączyć niezbędne dokumenty (jeżeli dotyczy); wzór oferty stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. Do oferty należy załączyć wypełniony formularz asortymentowo-cenowy, który stanowi integralną część złożonej oferty (złącznik nr 2  do zapytania ofertowego). Niewypełniony formularz asortymentowo-cenowy będzie skutkował odrzuceniem złożonej oferty.

Zamawiający zapłaci Wykonawcy za rzeczywistą ilość dostarczonego asortymentu.                                                             

  • Cena wskazana w ofercie jest za wykonanie przedmiotu zamówienia i powinna uwzględniać wszystkie wymogi, o których mowa w niniejszym zapytaniu ofertowym; w tym zawierać wszelkie koszty niezbędne do prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia oraz obejmować należne opłaty i podatki jak i ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili składania oferty. Nieuwzględnienie powyższego przez Wykonawcę w zaoferowanej przez niego cenie nie będzie stanowić podstawy do ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych kosztów w terminie późniejszym.
  • Wykonawca ponosi ryzyko związane z należytą wyceną wykonania przedmiotu zamówienia.
  • Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku i obejmować całkowity koszt wykonania zamówienia. Jeżeli złożona zostanie oferta, której wybór prowadzić będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. 2024 poz. 361) – Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, wskazując ich wartość bez kwoty podatku oraz wskazując stawkę podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
  • Oferta powinna być wypełniona w sposób czytelny oraz podpisana przez osobę/-y upoważnioną/-e do reprezentowania Wykonawcy.
  1. Oferta na: ,,zakup i dostawę środków czystości” może zostać złożona za pośrednictwem poczty elektronicznej/środków komunikacji elektronicznej na adres: zamowienia@wopitu.pl lub w formie papierowej, w takim wypadku podpisaną ofertę wraz z załącznikami należy dostarczyć  do sekretariatu WOPiTU na adres: 18-400 Łomża, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20.03.2025 do godz. 12.00. Oferta złożona po upływie ww. terminu zostanie automatycznie odrzucona. W przypadku dostarczenia oferty w formie papierowej do sekretariatu powinna ona być należycie zapieczętowana (zamknięta koperta), oraz oznaczona napisem: oferta na zapytanie ofertowe pn. ,,zakup i dostawa środków czystości”. Otwarcie ofert nastąpi w dniu składania ofert o godz. 12.30.
  2. Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.
  3. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, przed upływem terminu związania ofertą.
  • Warunki udziału w postępowaniu:
  1. Wykonanie przedmiotu zamówienia określa się na okres 12 miesięcy liczonych od daty zawarcia umowy.
  2. Wykonawca przyjmuje do wiadomości, iż:

– Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych,

– Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych,

– Wykonawca nie może złożyć więcej niż jednej oferty do zamówienia lub danej części zamówienia w przypadku podziału zamówienia na części/pakiety,

– Zamawiający zastrzega sobie możliwość negocjacji, bądź ograniczenia zakresu zamówienia
w sytuacji, gdy kwota jaką przeznaczył na jego realizację będzie przewyższała cenę najkorzystniejszej oferty. Ewentualne negocjacje będą przeprowadzone jedynie z Wykonawcą, którego oferta będzie najwyżej oceniona,

– Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie i tym samym zrezygnowania z wykonania zadania w przypadku braku środków na realizację inwestycji bądź bez podania przyczyny a także zamknięcia niniejszego postępowania bez wyboru którejkolwiek z ofert,

– Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty,

– Wykonawca nie może powierzyć wykonania części zamówienia podwykonawcy.

  • Wykonawca oświadcza, iż posiada niezbędne zaplecze techniczne do świadczenia wyszczególnionej usługi.
  • Wykonawca deklaruje, że jest specjalistą w swojej dziedzinie, posiada wszystkie niezbędne pozwolenia, zezwolenia, certyfikaty itp. uprawniające do prawidłowego świadczenia usługi – jeżeli jest to wymagane w danej profesji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  • Wykonawca deklaruje, iż termin płatności rachunku/faktury to min. 30 dni od daty prawidłowo wystawionego dokumentu.
  • Wykonawca jest zobowiązany do wkalkulowania w cenę brutto przedmiotu zamówienia wszelkich kosztów związanych z jego prawidłowym wykonaniem np. kosztów dostawy zamówionego asortymentu na własny koszt i ryzyko do siedziby Zamawiającego, tj. do Wojewódzkiego Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1, 18-400 Łomża, w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku w godzinach pracy administracji tj. od 8.00 do 15.35.
  • Wykonawca zobowiązuje się dostarczać asortyment zgodnie ze złożonym przez Zamawiającego zapotrzebowaniem w maksymalnym terminie 48 godzin, liczonych od daty zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego do Wykonawcy (pisemnie, mailowo lub telefonicznie) zgodnie ze złożoną ofertą.
  • Zamawiający zawrze umowę z wybranym wykonawcą, którego oferta nie została odrzucona, odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zaproszeniu do składania ofert oraz załącznikach i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o kryterium wyboru.
  • Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia w sposób prawidłowy, tak, aby przedmiot zamówienia nie wykazywał wad powstałych poprzez niewłaściwe wykonanie usługi;
  • Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zaproszenia do złożenia oferty. Dokonaną zmianę Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano zaproszenie lub zamieszcza na swojej stronie internetowej.
  • Zmiany treści zaproszenia do złożenia oferty są każdorazowo wiążące dla Wykonawców.
  • Zamawiający zastrzega sobie prawo przesunięcia terminu składania i otwarcia ofert.
  • Wykonawca, który złożył ofertę najkorzystniejszą będzie zobowiązany do podpisania umowy według wzoru przedstawionego przez Zamawiającego i na określonych w niej warunkach, w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego 
  • Przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2024, poz. 1320), dalej ustawa PZP, na podstawie zawartego w niej przepisu art. 2 ust. 1 pkt. 1, tj. ze względu na wartość przedmiotowego zamówienia, która jest mniejsza niż 130.000,00 zł netto.
  • Z zastrzeżeniem punktu 14) powyżej do przedmiotowego postępowania odpowiednie zastosowanie mają przepisy działu II, rozdział 2, oddział 1 ustawy PZP. Z przedmiotowego postępowania wykluczeniu podlegają wykonawcy, którzy spełniają przesłanki wykluczenia określone w art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 ustawy PZP.
  • Kryteria oceny ofert

1) Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:

L.pNazwa kryteriumZnaczenie kryterium (waga)
1.Cena100%

Kryterium: „Cena”:

Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:

P = (Cn/Cb) x 100 x 100%

gdzie:
P– liczba punktów przyznanych Wykonawcy za kryterium cena,
Cn – najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej. W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.

2) Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów.

  • Pozostałe warunki wykonania zadania:
  • Dane do rachunku/faktury: Wojewódzki Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1, 18-400 Łomża, NIP 7181638364; rachunek/fakturę należy dostarczyć na adres siedziby Zamawiającego lub na adres e-mail: sekretariat@wopitu.pl.
  • Zapłata wynagrodzenia zostanie dokonana przelewem bankowym na konto wskazane przez Wykonawcę po łącznym spełnieniu następujących warunków: 
    – wykonaniu zleconej dostawy przez Zamawiającego do wyznaczonego punktu;

– dostarczeniu do siedziby Zamawiającego prawidłowo wystawionego rachunku/ faktury wraz z wymaganymi dokumentami.

  • Klauzula informacyjna RODO.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej „RODO”, informuję, że:

  • administratorem Państwa danych osobowych jest osobowych jest Wojewódzki Ośrodek Profilaktyki  i Terapii Uzależnień z siedzibą w Łomży przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1 18-400 Łomża, tel.: 86 216 28 20, adres e-mail: sekretariat@wopitu.pl;
  • kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Wojewódzkim Ośrodku Profilaktyki                          i Terapii Uzależnień jest możliwy za pośrednictwem adresu e-mail: iod@wopitu.pl.;
  • Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Podstawą prawną ich przetwarzania jest podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy lub do wykonania umowy (Art. 6 ust . 1 lit. b RODO), przetwarzanie danych jest także niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (Art. 6 ust. 1 lit. c RODO) wynikającego z przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks Cywilny oraz przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
  • odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania, ponadto odbiorcą Państwa danych osobowych zawartych                             w dokumentach związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne mogą być podmioty,                      z którymi WOPiTU zawarł umowę lub porozumienie na wykorzystanie udostępnianych przez nie systemów informatycznych. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych danych w tym danych osobowych; 
  • Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia              i obrony przed ewentualnymi roszczeniami oraz okres archiwizacji wynikający z przepisów                             o narodowym zasobie archiwalnym;
  • podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale ich niepodanie może uniemożliwić udział w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego i nawiązanie współpracy gospodarczej;
  • w odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  • posiada Pani/Pan:
  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; 
  • na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
  • nie przysługuje Pani/Panu:
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
  • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO

Załączniki:

Załącznik nr 1 – formularz ofertowy,

Załącznik nr 2 – formularz asortymentowo-cenowy,

Załącznik nr 3 – projektowane postanowienia umowy,

Załącznik nr 4 – oświadczenie wykonawcy. 

Zatwierdzam:
Renata Szymańska
Dyrektor WOPiTU



Dokumenty

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja: 1 kwietnia, 2025
Pierwsza publikacja: 12 marca, 2025
Do pełnej funkcjonalności tej strony niezbędna jest włączona obsługa JavaScript.
Do pełnej funkcjonalności tej strony niezbędna jest włączona obsługa JavaScript.
Do pełnej funkcjonalności tej strony niezbędna jest włączona obsługa JavaScript.