Łomża, dn. 27.03.2024 r.
EA.361.1.4.2024
Zaproszenie do składania ofert
Wojewódzki Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży zaprasza
do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o wartości niższej niż 130 000 zł netto na: ,,Dostawa artykułów higienicznych”dla WOPiTU przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1, 18-400 Łomża
1. Zamawiający
Wojewódzki Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży
ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1, 18-400 Łomża
NIP: 718-16-38-364
REGON: 450199332
2. Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiotem zamówienia jest ,,dostawa artykułów higienicznych”dla WOPiTU przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1, 18-400 Łomża
- Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w Załączniku nr 1 do zapytania ofertowego oraz w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy stanowiących Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
- W przypadku użycia w zapytaniu ofertowym lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację powinien założyć, że każdemu odniesieniu, użytemu w dokumentacji towarzyszy wyraz „lub równoważne”.
W przypadku, gdy w zapytaniu ofertowym lub załącznikach zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w zapytaniu ofertowym lub załącznikach etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez Zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety potwierdzającej, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego. Użycie w zapytaniu ofertowym lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę, jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją.
- Zamawiający nie przewiduje:
1) odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub
2) sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego.
3) Wykonawca nie może powierzyć wykonania części zamówienia podwykonawcy.
3. Sposób przygotowania oferty
- Oferta powinna zawierać co najmniej: nazwę i adres Oferenta, cenę w rozbiciu na: cenę brutto i cenę netto; deklarowany czas realizacji sukcesywnych dostaw; Do oferty należy załączyć niezbędne dokumenty tj. wypełniony formularz asortymentowo-cenowy. Oferowana cena za wykonanie przedmiotu zamówienia powinna zawierać wkalkulowaną cenę bezpiecznej dostawy do siedziby Zamawiającego; do oferty należy załączyć niezbędne dokumenty (jeżeli dotyczy) – wzór oferty stanowi załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
- Cena ofertowa obejmuje cały zakres przedmiotu zamówienia określonego
w niniejszym zapytaniu ofertowym wraz z dostawą przedmiotu zamówienia
do siedziby Zamawiającego i wszelkimi związanymi z tym kosztami. - Cena ma być wyliczona jako cena ryczałtowa netto plus obowiązujący podatek VAT.
- Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku i obejmować całkowity koszt wykonania zamówienia.
Jeżeli złożona zostanie oferta, której wybór prowadzić będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, wskazując ich wartość bez kwoty podatku oraz wskazując stawkę podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie. – Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.) - Wykonawca przyjmuje do wiadomości, iż;
– Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
– Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
– Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
– Zamawiający zastrzega sobie możliwość negocjacji, bądź ograniczenia zakresu zamówienia w sytuacji, gdy kwota jaką przeznaczył na jego realizację będzie przewyższała cenę najkorzystniejszej oferty. Ewentualne negocjacje będą przeprowadzone jedynie z wykonawcą którego oferta będzie najkorzystniejsza.
– Zamawiający zastrzega sobie prawo zrezygnowania z wykonania zadania w przypadku braku środków na realizację inwestycji bądź bez podania przyczyny.
4. Miejsce i termin składania ofert.
Oferty na ,,dostawa artykułów higienicznych”dla WOPiTU przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1, 18-400 Łomżamogą zostać złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej/środków komunikacji elektronicznej na adres sekretariat@wopitu.pl (oferta zaopatrzona stosownym podpisem) lub należy dostarczyć ją na adres: 18-400 Łomża, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1 do sekretariatu WOPiTU w Łomży przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1, 18-400 Łomża do dnia 05.04.2024 do godz. 12.00
Osoba do kontaktu w sprawie zapytania ofertowego: Agnieszka Kozikowska, Agnieszka Snarska,; tel. 86 216 28 20
5. TERMIN związania z ofertą
Wykonawca jest związany ofertą na 30 dni od dnia terminu składania ofert.
6. Kryteria oceny ofert
1.Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
L.p | Nazwa kryterium | Znaczenie kryterium (waga) |
1. | Cena (C) | 80 |
2. | Deklarowany czas realizacji sukcesywnych dostaw (D) | 20 |
1.1. Kryterium: „Cena” (C):
Punkty za kryterium „Cena” zostaną obliczone według wzoru:
C = (Cn/Cb) x 100 x 80% pkt
gdzie:
C– ilość punktów za kryterium cena,
Cn – najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej. W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 80 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
1.2. Kryterium: ,,deklarowany czas realizacji sukcesywnych dostaw” (D):
Punkty za kryterium „deklarowany czas realizacji sukcesywnych dostaw ” (D) zostaną obliczone według wzoru:
deklarowany czas realizacji sukcesywnych dostaw | Punktacja |
W ciągu 96 godzin* od złożenia zamówienia | 0 pkt |
W ciągu 72 godziny* od złożenia zamówienia | 10 pkt |
W ciągu 48 godzin* od złożenia zamówienia | 15 pkt |
W ciągu 24 godziny* od złożenia zamówienia | 20 pkt |
UWAGA!
* bieg terminu na realizację dostawy od złożenia zamówienia w formie zlecenia przekazanego drogą elektroniczną lub telefoniczną rozpoczyna się licząc od godz. 15.00 w dniu, w którym nastąpiło zlecenie. Na etapie realizacji dostaw do wyliczenia faktycznego terminu realizacji zgodnie ze złożoną ofertą nie będą brane pod uwagę dni ustawowo wolne od pracy oraz soboty.
Wykonawca w składanej ofercie nie może zaoferować „Czasu realizacji sukcesywnych dostaw” dłuższego niż 96 godzin od złożenia zamówienia. Oferta wykonawcy, który zaoferuje dłuższy „Czas realizacji sukcesywnych dostaw” niż 96 godzin zostanie uznana za niespełniającą wymagań zamawiającego i będzie podlegała odrzuceniu jako oferta niezgodna z zapytaniem ofertowym.
1.3. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów dla danej części zamówienia, obliczoną na podstawie wzoru:
Przyznana ilość punktów = C + D
8. Pozostałe warunki wykonania zadania:
- Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia artykułów na własny koszt i ryzyko do siedziby Wojewódzkiego Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień, ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1, 18-400 Łomża;
- Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia przedmiotu zamówienia w sposób prawidłowy, tak aby przedmiot zamówienia nie wykazywał wad powstałych poprzez niewłaściwy transport; Wykonawca zobowiązuje się stworzyć niezbędne prawidłowe warunki transportu w sposób, aby nie zepsuć ani nie pogorszyć w żaden sposób właściwości przedmiotu zamówienia.
- Wykonawca deklaruje, iż termin płatności faktury to min. 30 dni.
9. Klauzula informacyjna RODO.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem Państwa danych osobowych jest osobowych jest Wojewódzki Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień z siedzibą w Łomży przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1 18-400 Łomża, tel.: 86 216 28 20, adres e-mail: sekretariat@wopitu.pl;
- kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Wojewódzkim Ośrodku Profilaktyki i Terapii Uzależnieńjest możliwy za pośrednictwem adresu e-mail: iod@wopitu.pl.;
- Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Podstawą prawną ich przetwarzania jest podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy lub do wykonania umowy (Art. 6 ust . 1 lit. b RODO), przetwarzanie danych jest także niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (Art. 6 ust. 1 lit. c RODO) wynikającego z przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks Cywilny oraz przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
- odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania, ponadto odbiorcą Państwa danych osobowych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne mogą być podmioty, z którymi WOPiTU zawarł umowę lub porozumienie na wykorzystanie udostępnianych przez nie systemów informatycznych. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych danych w tym danych osobowych;
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia i obrony przed ewentualnymi roszczeniami oraz okres archiwizacji wynikający z przepisów o narodowym zasobie archiwalnym;
- podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale ich niepodanie może uniemożliwić udział w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego i nawiązanie współpracy gospodarczej;
- w odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
- na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO.